Mustang Riders Club o.s. ve spolupráci s KloadoMustang s.r.o. připravilo již 5. sraz majitelů Ford Mustang v Bořeňovicích u Benešova. I tentokrát se jednalo o veřejnou akci na kterou jsme pozvali i majitele dalších vozů americké výroby.  Akce byla plánovaná jako dvoudenní a tak jsme byli rádi, že počasí, které trápilo poslední dva srazy vyšlo. Někteří nedočkavci se přiřítili již brzy ráno, program však začínal krátce po obědě. Zavítali i takové kousky jako Ford GT 40 ze slovenska, nebo Shelby GT 500 KR, Bullitt a další vzácné kousky.

Návštěvníky rozproudily hned z kraje kluci z FreestyleMotocrossu včele s Liborem Podmolem, čerstvým mistrem světa který v Bořeňovicích měl jedno ze svých posledních vystoupení v ČR. Přijal totiž angažmá v USA, kam asi dva týdny po akci odlétá se svou rodinou. Neměl to moc lehké neboť 14 dní před akcí se po pádu v zahraničí podrobil operaci kde jeho propíchlou plíci bylo potřeba spolu s pár žebry dát dohromady. Myslím ale, že si pro diváky spolu s kolegou Alešem Liemannem připravili nejeden odvážný trik a tak se bylo na co koukat. Samozřejmě se kluci podepisovali zájemcům kam mohli, ba si myslím že i tam kam se nesmí.

Následně jsme vybrali  před pódium pár nejzajímavějších kousků, které na sraz dorazili – již zmiňované GT 40, Ford Mustang 1967 Convertible či 1967 Shelby GT 500. Krásná byla řeč majitele GT 40, který označil svůj vůz s nadsázkou za „kus plechu“ se kterým je třeba jezdit aby činil radost, když mu lidé říkají že je s ním jezdit škoda –  oproti majitelce Fordu Mustang Convertible z roku 1967, která se málem zhrozila, když tato slova slyšela. Pro ní a asi ne jen pro ní znamená Ford Mustang dokonalý odraz vzácné doby 60 tých let ve kterých bylo mnoho změn, jak životních tak technických a byl také odrazem doby, kdy konstruktéři nenechávali vzhledu vozu žádné kompromisy. Železnou oponou v ČR byly tyto vzpomínky ještě umocněné a tak touha si pořídit tento legendární model o kterém mohli tenkrát všichni jen číst a sledovat obrázky v časopisech byla podnětem ke koupi i dalšího majitele krásné GT 500 z roku 1967.

Po krátkém představení vozů a diskuzi s majiteli čekaly účastníky soutěže. Snažili jsme se vybrat pro tento sraz autentické předměty a tak soutěže byly vyhlášeny v těchto disciplínách: vrh startérem, tah big-blocku a jízda zručnosti. Vrh starteru z roku 1965 šel všem skvěle, tímto účastníky vyzívám nechť se u nás hlásí o místo :-). Pár pokusů o fixlování jsme museli stornovat, neboť vrh starteru si někteří chtěli usnadnit provedením „obouruč“. Poněvadž jsme bývalí sportovci a známe všechna pravidla, tento pokus jsme odhalili v samém počátku. Musím uznat, že páry kteří prováděli své vrhy jako poslední měli snadnější práci – postupně se totiž ze starteru po pádu na zem uvolňovaly součástky a jeho váha byla čím dál menší. Pro statistiky uvádím, že nejdelší hod činil 7,6 metrů. Máme naštěstí od všech soutěžících všechny identifikační údaje a tak zaslání faktury o opravě starteru nám nečinil žádný problém. (Honzo, Stando, Janinko, Mariane, Báro 1 a Báro 2 🙂 )

Tato problematika se však netýkala druhé disciplíny. Tah Big-Blocku totiž vážení přátelé není žádná prdel. Zde si soutěžící mohli vybrat buď tah do kopce nebo z kopce. Kupodivu jim to bylo uplně jedno. Zde se totiž pod Big-Blok v průběhu tahu hrnul štěrk a už tak velmi těžký odlitek z Detroitu byl rázem ještě těžší. Našel se však jedinec, který tuto kulišárnu odhalil a štěrk z Big-Blocku před startem vysypal. Mám ale za to, že na poslední dvojici s označením Bára 2 která svým časem 4,1 sekundy rozdrtila všechny soutěžící to prostě nestačilo. I zde došlo k nemalým škodám, hlavně na majetku, kdy již druhý pár ve snaze pokořit čas soupeře podcenil adhezi místního štěrku a svým podklouznutím a následným hrozivě vypadajícím pádem roztrhl pouta mezi ním a partnerkou jako Zdeněk Srstka telefonní seznam. Divákům se naštěstí nic nestalo, aktér prý se zlomenou rukou a vyvrknutým kotníkem už vozem jel, takže byl zvyklí 🙂 Opět zasíláme fakturu za pouta na korespondenční adresu aktéra. Místo faktury si mohl pouta domů odnést a využít je na spoustu užitečných domácích prací.

No, a jízda zručnosti? Zbabělci největší. To je takový problém v podnapilosti řídit mezi ostatními auty se zavázanýma očima a nechat se navigovat od cizího spolujezdce? Zřejmě ano a tak k tomuto banálnímu vystoupení se nechal překecat jen jeden odvážný pár. Protože jsme již v předchozích disciplínách zaznamenali pokusy o fixlování, nenechali jsme nic náhodě a aktérovi Martinovi jsme přes šátek nasadili ještě svářečské brýle. Chvilku to vypadalo, že to zas tak dobrý nápad nebyl, ale když si dvojice ujasnila po pár desítkách metrů co je pravá a levá strana, šlo to rázem hladce. Dokonce nám i aktér zajel krásně prdelkou do garáže a tak si zaslouženě zasloužil potlesk všech diváků. Zasloužil si zaslouženě také drobné ceny v čele se soudkem od Draka ze Zplzně čímž mu tímto velice děkujeme. Děkujeme i dalším sponzorům, kteří podpořili tuto akci jako bylo uzenářství  Zedníček a.s. prostřednictvím p. Puršla, který nám dodal výborné uzeniny, děkujeme i p. Klejnovi a jeho firmě MK steel která se zabývá dodáváním hutního materiálu a dovozem legendárních francouzských mopedů Velo Solex a také hosteskám od RedBullu které dodaly právě včas potřebnou dávku energie.

Vyhlášení nejkrásnějších vozů srazu předcházelo napínavému losování o svezení ve vozech Ford Mustang. Kupodivu byla krabice s lístky o svezení ve voze kterému chyběla i kapota nejplnější. Výsledky však na sebe nenechaly dlouho čekat a blondýny které si vybraly jízdu kabriem 2010 nikoho nepřekvapily. Doufám že to holky rozčešou 🙂 No, otevřeli jsme „flašku“ s nitrem a jelo se na projížďku. Tyto mě baví uplně nejvíc. Naloženi plně, vyrazili jsme ve složení Venca – kabriolet 2010, Pavel – Ford Mustang 1968 Deluxe a já s komínem směr Divišov. Cestou jsme zažili pár zajímavých zrychlení, ve spojitosti s řízením jsem se ani nedivil, že ze zadu není slyšet žádná konverzace spolucestujících 🙂 Úspěšně jsme se vrátili na základnu kde již probíhala volná zábava.

Poslední co si vzpomínám byl pohled na láhev slivovice když jsme se dívali z mustangů na film který se promítal na pódiu. Dále již mé vzpomínky mohly by býti dosti nepřesné, proto je již nebudu ventilovat – stejně by to na sebe nenavazovalo 🙂 Těším se zase na vás všechny zde, či na další akci MustangRiders, a užijte zbytek léta se svými mazly k vaší plné radosti!

Filip Klouda

 

A ještě na doplnění fotky od Tomáše Rendla. A video (kamera: Petr Dvorský a Ivan Rendl, střih: Petr Maršík):

a původní pozvánka: