Hoškovické sprintování 1st Veteran US Car Clubu Praha jsme navštívili už minulý rok a akce nás potěšila svou nenucenou rodinnou atmosférou, kdy výkony předčily společné prožitky a šance si pořádně pokecat s dalšími amerikány. Už delší čas jsme v našem klubu slýchali hlasy o tom, že už bysme měli nějaké své sprinty uspořádat a tak jsme se s Košárkovci dohodli na tom, že tento ročník bude společným úsilím obou klubů. Elvis (65) vytvořil pěkný leták, dostali jsme ho do Chromu, rozházeli desítky letáků, přirozeně i oslovili všechny členy a výsledek se dostavil – Mustang Riders Club opět v počtech totálně dominoval 🙂V pátek večer na místo vyrazil Honza (68), Elvis (65), Danny (69), Koudy (79), po delší době i maskot Olda (03) a Přéma (70). Pomohli Zdeňkovi postavit stan, připravit pár dalších věcí a vypít několik litrů alkoholu 🙂 Po ránu v sobotu jsem do Hoškovic dorazil já se skupinkou ranních ptáčat: Filip (69) v nově dokončovaném Bullittu 68, Alexey (05), Bullitt6102 (08) a naši kamarádi kluboví kameramani Tomáš Rendl a Petr Maršík zatím stále evropským safety carem. Na místě jsme objevili ještě trochu podivně se usmívající tváře některých nočních pařivců, takže jsme raději hned začali s přípravami, zablokovali pro nás celou druhou stranu parkoviště, přesunuli náš stan, Honzu (68) jsme vyslali na bránu pro identifikaci členů, na place jsme je zase s ostatními strkali pěkně do řady.
Když bylo chvíli volno, vyjíždělo několik našich Mustangářů pálit gumu v donutech, i já jsem neodolal příležitosti zapálit poslední zbytky pneu na kterých ke mě Mustoš ze Států přijel a dosyta jsem si zařádil. Tradičně největší šílenství předváděl ve své Cobře Olda, když ale po rozcupování jedné sady přehodili gumy a vozu ujal se vozu Přéma, bylo to opravdové peklo 🙂 S novou a ještě lepší spojkou a převodovkou se z Cobry stala ještě děsivější mrcha. Na sprintech si ji nechtěl ničit, ale jak Oldu znáte, to nejlepší si šetří na silnici kde v odhodlání v podstatě nemá konkurenci. Bylo fajn ho zase jednou vidět v Cobře v akci 🙂
Kolem desáté přivezl na letiště skupinku Boban (08), následovaný nováčkem Václavem Š. (05), Petrem K. (07), Miloslavem (06), Kojakem (67), Staroušem (05), Jardou (67) v Ondrově 70 Mach 1, nováček Aceman (05), Rulfik (05) a klubový prodejce Jirka (05) který se ihned vrhnul na nové zboží, rozdávání a prodeje. Postupně se na akci objevovali další klubáci jako Radovan (08), Houska (10), Martin (05), nováček Miroslav (10), Franky (06), František (66+08) s Jirkou (67) jako spolujezdcem, dále Vlastimil (74+79) opět bez aut, Juergen (66+67+69+08) tentokrát svou 69tkou kterou později vyměnil za Super Snaka, Hosty (10), Vojta (06), Michal K. (09), David (05), Jiří P. (67), Jan (72), Kraken (67), Boďas (05), Petr B. (06) a blížili se další jako Petr Š. (06), Zdeněk (00) ale v GT convertible 5. generace které zatím nepřihlásil do klubu, Martin (65) a nováček Václav P. (05). Během příjezdů jsme prováděli zápisy zájemců o sprintování. Nechali jsme čas opozdilcům a asi v půl jedenácté byla vyhlášena instruktáž pro všechny závodníky se šéfem týmu časoměřičů, který podrobně vysvětlil všechna bezpečnostní pravidla a způsob jak celé měření funguje. Poté si jeho lidé zapsali všechny registrované závodníky a byla vyhlášeno, že je možno na trať. Stačilo jen domluvit si soupeře nebo najet do fronty a na někoho si počkat.
Jelikož se jedná o závody ve sprintu na 400 metrů, samozřejmě zde nebyly vyhlášeny nějaké speciální kategorie, ale pouze ty které měly časové pole rozdělit na veterány a modernější vozy, tj. do roku 81 a od roku 81. V této fázi ale o nic nešlo a bylo nutno pouze udělat co nejlepší možný výsledek a výběr soupeře byl lhostejný. Auta startovala, občas se dařilo, občas ne, Komíňák a jeho největší soupeř Camaro dělali velkou show, závodníci si sdělovali zážitky a dohadovali nové duely, osvěžovat jsme se chodili do stánku který tam byl i vloni a čas nám příjemně plynul. Každý měl odjeto několik pokusů, třeba já měl za sebou tři a to jsem se nikam nehnal, mohl jsem jich mít klidně dvojnásobek. Byla vyhlášena pauza na oběd, někteří klubáci naskákali do aut a jeli si dát nějaké větší jídlo do města, jiní vytáhli svačiny a ti zaměstnanější se rozloučili a vyrazili za pracovními povinnostmi.
Kolem druhé byly na příbytku časoměřičů vyvěšeny všechny dosavadní průbežné časy a pro nás trochu překvalivě oznámeno, že to co se odjelo do téhle doby byla kvalifikace a dál bude postupovat jen 8 nejrychlejších veteránistů a 16 moderních. Přesto už řada lidí definitivně odjela a tak byla možnost nastoupit jako náhradník. Škoda, že toto nebylo jasně řečeno na začátku, někteří by neodjeli, jiní by dali více pokusů. Lidé na place tady sháněli své soupeře, stavěli si do dvojic a duely se rozjely nanovo. Vše probíhalo hladce a bez prodlev, pole neúspěšných se rychle rozšiřovalo a krystalizovaly se vítězné skupiny. Ve své poslední jízdě Přémův Komíňák řízený Filipem nastoupil proti nabroušenému Camaru, drama vrcholilo, byl to zážitek. Na půli cesty se však Fílovi roztrhala spojka a pár metrů za ním vyletělo Jirkovi v Camaru těsnění pod hlavou a ukončilo tak život motoru. Nikomu se naštěstí nic nestalo, než se ale oba vozy podařilo dotáhnout zpět, chvíli to trvalo. Lovci zajímavostí pak vyrazili obě mrtvoly fotit, pochopitelně jsem nemohl chybět 🙂 Sprinty se pak zase rozjely a doběhly už bez zaváhání. Pomohli jsme pak s úklidem a připravili se na předávání trofejí vítězům. Následně jsme dle dohody pod dohledem pokladníků vyrovnali účty, poděkovali si navzájem za odvedenou práci a vydali se k domovům spolu s posledními zůstavšími.
Výsledky
U.S. Cars do roku výroby 1981
- Camaro ’79 pana Petra Fialy, startovní číslo 35
- Camaro ’79 pana Jiřího Přenosila, startovní číslo 23
- Mach 1 ’70 „Komíňák“ našeho člena Přemysla Sadovského, řidič Filip Klouda, startovní číslo 2
U.S. Cars od roku výroby 1981
- Corvette ZR1 ’09 pana Hercoka, startovní číslo 29
- Shelby GT500 ’08 našeho člena Bohumila Kalába, startovní číslo 8
- Corvette C6 ’06 pana Luboše Nebřenského, startovní číslo 22
Nejlepší čas celé akce zajel pan Jiří Přenosil s Camarem ’79, a to 11,687 sekundy.
V tabulce si můžete porovnat časy našich členů. Jedná se o nejlepší čas akce:
Porovnání výkonnosti klubových Mustangářů | ||||
1 | 11,689 | 1970 Mach 1 Komíňák | Přemysl Sadovský / řidič Filip Klouda | |
2 | 12,108 | 2009 GT California Special | Michal Kupka | |
3 | 12,764 | 2008 Shelby GT500 | Radovan Vitoušek | |
4 | 12,882 | 2005 GT | Václav Šulc | |
5 | 13,122 | 2008 Shelby GT500 | František Havíř | |
6 | 13,327 | 2008 GT Bullitt | Pavel Šesták | |
7 | 13,399 | 2008 Shelby GT500 | Bohumil Kaláb | |
8 | 13,699 | 2005 GT | Miroslav Rulf | |
9 | 13,742 | 2005 Roush Stage 1 | Martin Kolář | |
10 | 14,012 | 2010 GT | Radomír Žemlička | |
11 | 14,252 | 2004 Mach 1 | Jan Orna | |
12 | 14,278 | 2006 Roush Stage 2 | Miloslav Hrabaň | |
13 | 14,402 | 2007 GT | Petr Kubát | |
14 | 14,409 | 2006 GT | Petr Štěpánek | |
15 | 14,580 | 2005 GT | Jaroslav Vořech ml. | |
16 | 14,674 | 2006 ?? | Zdeněk Bělík | |
17 | 14,797 | 1970 Mach 1 | Ondřej Vořech / řidič Jaroslav Vořech | |
18 | 14,809 | 2006 V6 | František Brdečka | |
19 | 15,467 | 2005 V6 | David Pražák | |
20 | 15,534 | 1969 351C | Juergen Schuhmacher | |
21 | 15,783 | 2005 V6 | Miroslav Starý | |
22 | 15,809 | 2010 V6 | Pavel Hostaša | |
23 | 15,820 | 1968 289C | Jan Domažlický | |
24 | 15,834 | 2005 V6 | Jiří Chudoba | |
25 | 15,903 | 1965 A | Martin Sihelský | |
26 | 15,973 | 1979 Cobra | Vladimír Koudela | |
27 | 16,558 | 1972 Mach 1 | Jan Háša | |
28 | 19,557 | 1967 GT500 | Jiří Puršl |
Jsme moc rádi, že jste se přijeli podívat a naše rozhodnutí se na této akci podílet tím podpořit. Bylo skvělé vidět vás nervózně se blížit ke startu, slyšet jiné fandit a sportovně gratulovat vítězi. Vyzkoušet si to byl hlavní účel a to se najisto všem povedlo. Je dobré, že se nikomu nic nestalo a že snad jediným Mustangem který utrpěl újmu byl Komíňák který se z toho jistě brzy dostane. Počasí vyšlo na jedničku, předpovědi k nám byly laskavé až v předvečer akce, do té doby byla prognóza deštivá a oblačná. Můj spálený ksicht však dokazuje pravý opak 🙂 Na příští rok budeme jistě tuto akci našim členům na valné hromadě nabízet, ale jelikož jsme se naštěstí setkali jen s chválou, bude hlasování o ní snad jen pouhou formalitou. Snad se Košárkovci zvednou z popela a přichystají pro naše koně přístě trochu více potravy 🙂 Podle mých výpočtů bylo na místě perfektních 39 klubových Mustangů a takových 10 ještě mimo klub, prostě DOMINATION jako obvykle – to je super! Díky všem a rovněž organizátorům v 1st US Veteran Car Clubu Praha za perfektní součinnost a ochotu!
Pár fotek na doplnění od Alexeye
Série fotek na doplnění od Tomáše Rendla
Pár fotek na doplnění od Rulfika
Série fotek na doplnění od Přémy
Pár fotek na doplnění od Miloslava
1. část reportážního videa od Miroslava
2. část reportážního videa od Miroslava
3. část reportážního videa od Miroslava
4. část reportážního videa od Miroslava
Video posledního souboje Komíňáka od Tomáše Rendla
1. část závodního videa od Bobana
2. část závodního videa od Bobana
3. část závodního videa od Bobana
4. část závodního videa od Bobana
5. část závodního videa od Bobana
Burnoutové video Honzova Mach 1 04 od Alexeye
Burnoutové video Oldovy Cobry 03 od Alexeye