Přípravy v předvečer sprintů

Na již tradiční sprinty Mustangů & US cars jsme se po třech letech vrátili na ověřenou dráhu v Tchořovicích. První odvážlivci se na místo sjeli ve čtvrtek večer. V pátek dopoledne se započaly poslední přípravy, které byly výsledkem šestiměsíčního schůzování výboru MRC. Rozdělili jsme prostor pro sponzory, časomíru a další. Po příjezdu zábran skupina odvážných kovbojů rozhodla pro menší team-building, zkrotila náklaďák a z jedoucího vozu průběžným shazováním materiálu vytvořila časový rekord v amatérském stavění oplocení. Kontrolní přepadovku v podobě milé návštěvy nám zařídila okolo projíždějící družina Cober Václava Bohuslávka. Skupinka přítomných organizátorů se mezitím rozrostla, bratři Raisrové se ujali hlídání letiště přes noc a nic tedy nebránilo tomu jít hromadně nabrat síly na nadcházející den.

V sobotu jsme na místo dorazili na půl osmou a pustili se do práce. Vstupní brána, časomíra, stánky sponzorů i náš klubový shop, to vše bylo na svém místě včas a mohli začít přijíždět první závodníci k registraci. Technickou přejímkou úspěšně prošli všichni, včetně takových zajímavých kousků jako Daytona 65 Coupé a málo vídaný Plymouth Horizon s čtyřválcovým motorem o obsahu 2.2 l přeplňovaný turbem o výkonu 360 HP. Začátek volných jízd se o chvíli posunul, jelikož někteří závodníci uvízli v nekonečné frontě návštěvníků, nedočkavých ke vstupu. Kolona aut sahala až na kraj obce a někteří lidé nechávali své vozy na ulici u domů místních. Ti pro obranu svých sídel povolali i policii, ale díky komunikaci mezi zástupci obce a pořadateli akce se podařilo vše urovnat a zatoulaná auta dostat na parkoviště pro návštěvníky.

I ti největší opozdilci se nakonec stihli zaregistrovat včas a nic nebránilo vypuknutí kvalifikačních jízd. Ty díky rychlému a plynulému průběhu jízd volných mohly být vypsány tři místo původně plánovaných dvou. Všichni závodníci se chovali profesionálně a během volných jízd se naučili pracovat s přesnou časomírou, kdy někteří měli problém s malou vzdáleností mezi druhým nájezdovým a startovním paprskem. Vše odsýpalo ve vysokém tempu a brzy byli známi všichni čtyři postupující z každé kategorie (až na veterány s pouhými dvěma účastníky).

Protože obloha zahrozila a dala všem vzpomenout na deštivé počasí z loňských sprintů na Letišti Václava Havla, zkrátila se pauza na oběd a mohly vypuknout semifinálové a finálové jízdy, ve kterých šlo o vše. Závodníci zanechali své pneumatiky na dráze, ze svých strojů vyždímali poslední kapky benzínu a snažili se ze všech sil přetavit svůj řidičský um v trofej a aplaus od publika. Při závěrečném vyhlášení byli oceněni tři nejlepší závodníci z každé kategorie a kromě poháru obdrželi i ceny od sponzorů.

Těsně před začátkem sprintů

V průběhu dne se kromě soutěžních klání dostalo i na několik vložených závodů. Jako první se uskutečnil Truck race ze kterého vyšel vítězně Dodge RAM 5.7 HEMI proti Fordu F350 6.7 Powerstroke Diesel. Aby došlo na porovnání Ameriky s Evropou, změřili své svaly Alfa Romeo C4 a již zmiňovaná Daytona 65 Coupé. A jak se při sprintech US cars sluší, Daytona čest své země úspěšně uhájila. Všichni byli také nedočkaví, jak dopadne slibovaný sprint mezi Mustangem 2015 GT Convertible s předchozí generací. Proti němu se postavil Mustang 2012 GT Coupé předsedy MRC. Předseda nenechal klub zahanbit a cílový paprsek protnul jako první. Stará dobrá klasika pak dokázala porazit nadupanou modernu v závodu Shelby Cobry a Shelby GT500 Super Snake.

Po loňsku také došlo na odvetu v případě Tesla vs. Mustang. V opakovaném závodě vyšlo hned dvakrát najevo, že upravený Ford Mustang GT 2005 s motorem 5.0 od Ford Racing si s Teslou poradí velmi hravě, a po roce tak bylo spravedlnosti učiněno zadost.

Navzdory obavám a předpovědím se vydařilo i počasí. Přilákalo více než 1100 návštěvníků, kteří si přišli užít den plný burácení motorů. Očekávaná návštěvnost byla o nějakých 500 lidí méně, u vjezdu a u občerstvení se tvořily fronty a návštěvníci, kteří chtěli odjet dříve, se neměli kudy vracet. Nezbývá, než pokorně přiznat slabiny a do dalších let se poučit a toto zlepšit.

Veliký dík patří všem, co se na organizaci akce podíleli i těm, co nás přišli podpořit svou návštěvou. Ne vše bylo perfektní, ale společnými silami jsme se opět dostali o kus dál, o další zkušenosti bohatší. I naše skvělá parta si mohla oddychnout, že měsíce velkého úsilí, práce a nadávek se podařilo proměnit v něco, co za to stálo a přináší potěšení nejen nám.

 

Márty & Helča

 

Celkové výsledky podle kategorií:

V6 RACE

  1. Michal Vítek
  2. Jiří Chudoba
  3. Jaroslav Morc

 

V8 RACE

  1. Michal Vernarec
  2. Petr Toman
  3. Jan Diblík

 

V8+ RACE

  1. Jan Starosta
  2. Lukáš Starosta
  3. Tomáš Vejdělek

 

VAB RACE

  1. Martin Tax
  2. Vladimír Koudela

 

VX RACE

  1. Václav Bohuslávek
  2. Jiří Spour
  3. Jan Wertheim

 

Kompletní výsledky:

http://www.t-base.cz/vysledky/must15.pdf

 

Foto Pavel Mikeska

Foto Jakub Fránek