Jako každý rok, tak i letos bylo pro nás největším motorem pro uspořádání sprintů nadšení závodníků, kteří rádi porovnávají síly svých Mustangů na dragové dráze.

Přípravy sprintů začaly už v loňském roce. Po odsouhlasení a schválení rozpočtu jsme se mohli pustit opět do práce. Spolupráce se starostou obce Tchořovice probíhala na jedničku. Dokonce sám starosta přijel v pátek den před akcí posekat traktorem travnaté plochy pro partnery a diváky, aby dostál svého slibu připravenosti letiště, které místní družstvo neposekalo.

My jsme se také mohli pochlubit naším Support Vehiclem v podobě Fordu F250, který na akci přitáhnul obří elektrocentrálu. Dále pak fungoval jako servisní vůz, vybaven oranžovými majáky. Páteční instalace dopravního značení na místních komunikací vypadala opravdu profesionálně, opomenuli to, že nás vždy jezdilo více na korbě a na vozíku než v kabině vozu. Po finální přípravě zábran, rozkreslení a měření dráhy, někteří klubáci neodolali otestovat své Mustangy. Po krátkém testování, jsme se odebrali do nedalekého hotelu zhodnotit den nad půllitrem piva a těšili se na sobotu.

Ráno to na letišti vypadalo jak na mraveništi. Příjezdem hasičů a záchranky se nám ulevilo, protože bez těchto složek by akce nemohla začít. Dále přijížděli partneři akce a v neposlední řadě catering. Ten bohužel nedokázal navázat na bezchybný minulý rok a letošní sprinty zcela podcenil a tvořili se dlouhé fronty. Tímto bychom se rádi omluvili a můžeme vám slíbit, že další rok se to nebude opakovat. Následoval příjezd prvních závodníků a my mohli začít s jejich technickou přejímku, a že jich nebylo málo.

Pro letošní rok jsme otevřeli novou kategorii čistě pro atmosférické pětilitry, které už celkem potkáte i na ulicích, hlavně díky novému Mustangu 2015, byla tato kategorie silně obsazena. Velkou radost nám udělal Dragový speciál Ford Escort z roku 1972 s motorem 383ci. 6,3l o výkonu 650HP který byl velmi dobrým soupeřem v kategorii Veteránů a staveb, takže konečně Cobry měly ve svém hnízdě dalšího soupeře a sváděli napínavé souboje o setiny.

Celkem k nám dorazilo 56 závodníků rozřazených do šesti kategorií, takže i letos bylo na co koukat.  Abychom dali naším závodníkům větší prostor otestovat svoje vozy a zajet nejlepší čas, otevřeli jsme celkem pět kvalifikačních jízd, které provázeli vložené závody. Zde svedl souboj upravený Mustang GT páté generace Honzy Diblíka oproti Subaru Impreza, oba vozy nejevily sériový stav. Takže bylo slyšet spousty spekulantů, zda vyhraje rozjezd 4×4 nebo hrubá americká síla. Mustang celý závod zřetelně vedl, bohužel mu těsně před koncem rapidně spadl tlak oleje a závod nedokončil. Svůj vložený závod si také užil zakladatel slavnosti Legendy Lubor Kos s Focusem RS oproti Michalovi Sukovi generálního ředitele Fordu AMB, který řídil Mustang 2015 GT. Po dvou těsných závodech nebyl znám vítěz. Nemohli jsme však pokračovat vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí, tak jsme se pustili do samostatných závodů. Z každé kategorie postupovaly 4 nejlepší časy.

Finálové jízdy byly napínavé v každé kategorii, žádný ze závodníků nedaroval nikomu ani setinu. V samotném závěru se opakoval scénář z minulého roku, mračna se začala nad letištěm čím dál více stahovat a vyhlašování probíhalo opět za deště. Diváci se však nikam nerozprchli a vyčkali do konce. Po vyhlášení výsledků, předání pohárů a cen jsme losovali hlavní výhru pro diváky, a to zapůjčení Mustanga na víkend od společnosti Ford AMB Praha.

V neposlední řadě bych rád poděkoval za velký zájem sponzorů zejména Fordu, který přispěl do mlýna štědrým darem a ukázal, co evropský Ford dokáže nabídnout. Dále firmě SAFE ROAD která nám perfektně zajistila technické zázemí. Mustang Evolution, ATST a Shell za hmotnou podporu a tradičním mediálním partnerům akce Tiscali.cz a Rádiu Beat. Díky těmto sponzorům jsme mohli akci spustit na plno. Nerad bych zapomněl na diváky, jelikož ti tvoří jedinečnou atmosféru na sprintech a jsou i tak jejich nedílnou součástí.

Těšíme se na vás další rok.

Márty

Oficiální výsledky závodů

V6 Race

  1. Miroslav Karas / Mustang 2011
  2. David Kvěch / Dodge Neon SRT-4
  3. Michal Vítek / Chrysler Horizon Turbo

V8 Race

  1. Petr Ptáček / Mustang Saleen 2005
  2. Petr Dočkal / Mustang GT 2006
  3. Miroslav Rulf / Mustang GT 2005

V8 5.0 Race

  1. Martin Hejhal / Mustang GT 2012
  2. Michal Suk / Mustang GT 2016
  3. Karol Bondar / Mustang GT 2016

V8 5.0+ Race

  1. Michal Vernarec / Shelby GT 2008
  2. Lukáš Kuda / Mustang GT 2012
  3. Jiří Karas / Mustang GT 2016

VAB Race

  1. Přemysl Sadovský / Mustang GT350 1966
  2. Robert Renč / Mustang GT 1968

VX Race

  1. Václav Bohuslávek / Cobra 427
  2. Jan Lukes / Escort V8 1973
  3. Jan Wertheim / Cobra 302